Mielőtt a fene belém esne a ködös jövő helyett tisztább képek után nézek, és megpróbálok kiolvasni valami biztatót egy kristálytiszta puerh főzetből. Ma lélekelixír és szívgyógyszer kell a várakozáshoz. Várakozásban csapnivaló vagyok, túlburjánzó ginseng gyökérként szivattyúzza az erőmet mélyről és belülről. Ilyenkor nincs mese, puerh kell.



Tea választásnál az aktuális állapotunkra, illetve a vágyott állapotra tekintettel döntünk. Az „Új Rizs Éneke” 5 éves Longrun puerh korongon a lila sárkányok emblémája elég erőt sugároz, a rizshántolással foglalatoskodó, díszes öltözetű nők figurája vidám és tevékeny, pont amilyen én is lehetnék.  A korong a délnyugat yunnani Va törzs rizsünnepének tiszteletére készült. A va emberek átlagon felül tehetségesek ének- és táncművészetben, az őszi rizsünnep alkalmával visszhangzik az egész környék. Méla gubbasztás helyett a fesztiválozás mellett döntök.



A csomagolás és a tea neve a friss gabonaszemek hántolásához kapcsolódó jellegzetes kopogást idézi. Az ünnep reggelén leszedett új rizst minden házban szinte egyszerre kezdik döngölni, ami messze visszhangzik a hegyek között. Ezután elkészítik a rizst, és hét tálban, ima kíséretében felajánlják az isteneknek és ősöknek. A rituálé végén a rizst a gyerekek és öregek kapják, mint a legtisztábbak az élő emberek között. Ó mi lehet most a legtisztábbakkal?



A korong aranyló rügyekkel tűzdelt sötétfekete, kopogásában igen tömör, közepes méretű levelekből álló préselt tealepény. A felbontását követő száraz szimat öröme mélyen landol. Erős érzelmeket kell überelni, ilyenkor az ember vagy elindul a hegyek közé, vagy leül egy puerh mellé.  Tisztességes adag kerül a kannába, hogy az életmentés elég alapos legyen. Balázs gömbölyű csészéje mellett döntök, kerek és stabil.  Micsoda egyensúlyi állapot!



A tealeves tiszta öntetű, mély-sötétbarna, kőolajszerűen sűrű hatású, felületén meg-meg csillan a remény. A kis agyagcsésze varázsgömbszerűen kristályosnak mutatja a főzetet. Belenézek, hátha visszainteget a legtisztább ember. A maradék teát a kannára locsolom, és közben rá gondolok. A gömb alakot szorongatva a világ foghatóvá válik. Minden meggyőződésem ellenére teaszentet választok, egy óriási csörgő diót. Hiába, keresi az ember az eszközöket, amivel hatni tud szerteszét. Az üzenettovábbításnak ez a protokollja eddig ismeretlen volt számomra.



A főzet íze üde, friss, folyékony diólekvár a garatnak. Illata mély, pörkölt olajos magvakra emlékeztető, agyat masszírozó aromaterápia. Harmadik felöntésre előkerül a whiskys olajosság, amely nemcsak a nyelvünket vonja be lágyan, de az egész lényünket megnyugtatja. Az ötödik felöntésben kiteljesedik a remény, a tea óriási lumineszkáló egysejtűként üldögél a csészében. Kérésre a legtisztább ember vigyorgó képét rajzolja ki, majd megjelennek a Va törzs táncoló asszonyai is. Ettől érezheti az ember, hogy a puerh az örök élet teája.


 Jó teázást Nektek!

Fotó és képek: Flying Bird Tea House

Címkék: teakészítés puerh teakóstolás puerh tea shu puerh

A bejegyzés trackback címe:

https://bambuszcsipesz.blog.hu/api/trackback/id/tr63610193

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feng shui asztrológia 4. - Személyes előrejelzések 2012-re 2012.01.21. 17:06:33

4. rész Személyes előrejelzések a 9, 1, 2 alapszámok részére Előző részek: 1. itt, 2. itt, 3. rész itt. A kínai asztrológiai számítások alapján 2012. január 23-án kezdődik az újév, ami egyben energetikai váltásnak is minősül. Minden évben más-más e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freesleep 2012.01.21. 19:05:05

én szeretem a puerht, de azért semmiképp nem hallgatnám el, hogy földes-halas íze és szaga van leginkább, és jól felnyomja a vérnyomást...

fűzfavirág 2012.01.21. 19:40:12

Teaimádó családunk ezt a teát képtelen meginni, hétköznapi neve nálunk "halmosóvíz". Eddig azt hittem, csak mi érezzük ezt, de ezek szerint nem.

Wágner Anna 2012.01.21. 23:00:12

Némelyik puerh tényleg hasonlít a Balaton ízére, ha azt elfogadjuk halmosó víznek. És azok is nagyon finomak. De ezt a fajtát inkább dió-jujube aromájúnak mondják.

sam1115 2012.02.25. 15:18:04

Már régóta szeretnék megkóstolni egy puerh-t, de nem vágom hol lehetne beszerezni.(Valahol egyszer érdekeseket olvastam a "részeg pillangó" nevű teáról:) ) Lehet interneten is rendelni, vagy próbálkozzak ilyen fajta üzletekben (már ha létezik ilyen Pécsen pl.)?

Lacusru 2012.04.17. 16:55:12

@sam1115: Nem véletlenül az a neve annak a puerhnek.
Most olvasgattam a régebbi dolgokat, de ha jól látom, nem kaptál választ a kérdésedre.
Pécsen nem tudom, mi a helyzet tea ügyben, de neten tudsz rendelni, az biztos. Én amit jól ismerek teázó/kereskedés, az az ország másik végében van, de rendelésnél szinte lényegtelen.
Ajánlom figyelmedbe a www.teautja.hu oldalt, vagy a www.puerh.hu oldalt.

Jó teázást :-) és vigyázz, tényleg megrészegít!

i!i 2013.08.29. 10:54:45

Nekem puerhekkel kapcsolatban nincs nagy tapasztalatom, eleinte nem tetszett, mert mocsáríz...stb...Aztán megfogadtam a tanácsokat, első felöntéssel csak lemostam, kinyitottam kicsit a teát, átmelegítettem a csészét, másodiknál figyeltem, mi változik... amiket kóstoltam, azoknál a 4-5-6. leöntés után kezdte a tea olyan formáját hozni, ami miatt megkedveltem. Az oda vezető 3-4 leöntés is kell ehhez az élményhez, legalábbis én így fogadtam el. Aztán 20-25-ig olyan kellemesek tudnak lenni, hogy az mindent megér ;)
süti beállítások módosítása